Comarch członkiem GS1 w Belgii i Hiszpanii

Comarch – światowej klasy producent i dostawca usług oraz rozwiązań z branży IT – rozszerza współpracę z GS1, globalną organizacją non-profit zajmującą się rozwijaniem i wdrażaniem standardów w obszarzezarządzania łańcuchem dostaw. Belgia i Hiszpania to kolejne kraje, w których Comarch podejmie współpracę w zakresie wdrażania  i promocji standardów GS1  oraz rozwiązań do optymalizacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach za pomocą elektronicznej wymiany danych zgodnie z obowiązującymi normami.  

Comarch od kilkunastu już lat współpracuje z organizacją GS1 w wielu krajach, w tym w Polsce, Francji, Niemczech, Rosji, Chorwacji czy na Ukrainie, gdzie aktywnie uczestniczy w pracach nad dostosowaniem standardów do potrzeb rynku i wypracowaniem rozwiązań, które usprawniają wymianę informacji między partnerami w całym łańcuchu dostaw.

Elektroniczna wymiana danych między przedsiębiorstwami oraz standaryzacja komunikatów pozwala na efektywną współpracę partnerów biznesowych niezależnie od systemów informatycznych przez nich używanych czy też zaawansowania technologicznego. W efekcie przekłada się to na usprawnienie działania organizacji i redukcję kosztów a przede wszystkim wzmocnienie pozycji firmy na rynku i uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Od wielu lat współpracujemy z GS1, ponieważ nam również zależy, aby „język” stosowany w wymianie informacji między przedsiębiorstwami był czytelny a systemy informatyczne rozwijały się razem z potrzebami biznesu –mówi Bartłomiej Wójtowicz, Product Manager, Comarch EDI. 

GS1 to międzynarodowa organizacja non for profit , której celem jest rozwój i wdrażanie  standardów identyfikacyjnych i komunikacyjnych w łańcuchach dostaw . W swoich pracach  GS1 skupia się  m.in. na kilku obszarach: standaryzacji nośników danych takich jak kody kreskowe (GS1 BarCodes) czy tagi radiowe (GS1 EPC) wykorzystywane np. przez detalistów, producentów i dostawców, standaryzacji komunikatów w elektronicznej wymianie danych (GS1 eCom), synchronizacji danych podstawowych o produktach (GS1 GDSN) a także zagadnieniach dotyczących wymiany informacji o zdarzeniach w oparciu o technologię RFID i Internet. Wypracowane standardy i rozwiązania wdrożone w firmie przyczyniają się do obniżania kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, w tym w szczególności kosztów operacyjnych w łańcuchach dostaw.

Firma Comarch jest jednym z liderów wdrażania globalnych standardów GS1  w komunikacji B2B na polskim rynku. Od kilkunastu lat, razem propagujemy i wdrażamy rozwiązania oparte na międzynarodowych standardach GS1, które będąc formą globalnego języka biznesu, ułatwiają i upraszczają wprowadzenie automatycznej komunikacji między firmami w łańcuchu dostaw. Jednym ze znaczących wspólnych sukcesów jest uzgodnienie i wdrożenie standardów dla e-faktury. – Dzięki temu wiele firm z obszaru FMCG szybko zdecydowało się na rozwiązanie   elektronicznej faktury. Obecnie tylko nieliczne podmioty jeszcze z tego nie korzystają. Innymi przykładem wspólnych działań jest propagowanie i wdrożenie rozwiązań typu Order-to Cash, polegających na połączeniu elektronicznej awizacji z fizyczna dostawą, oznakowaną etykietą logistyczną oraz powiązaniu ich z ich procesami zamawiania, fakturowania i płatności. Mamy już pierwsze udokumentowane wdrożenia w Polsce, które pokazują duży potencjał oszczędności w kosztach logistycznych, który można szybko uruchomić dzięki rozwiązaniom Order-to-cash – mówi Elżbieta Hałas, CEO GS1 Polska.

Dodatkowo GS1 wspiera dostawców rozwiązań  IT pomagając im dostosować oferowane systemy do obsługi międzynarodowych standardów. Po pozytywnym przejściu audytu, firmy otrzymują certyfikat, potwierdzający zgodność audytowanego produktu ze standardami GS1. Znak ten jest gwarancją tego, że produkt dostawcy rozwiązań spełnia wszelkie wymagania niezbędne do wdrożenia i stosowania zgodnie z globalnymi standardami GS1. Oznacza to, że korzystając z takiego systemu można łatwo włączyć się w łańcuch dostaw nowego partnera handlowego oraz szybko dołączyć go do swojego łańcucha, bez konieczności dodatkowych inwestycji w sprzęt i oprogramowania.

Przykładowo, nasz produkt Comarch EDI e-Fakturowanie pozytywnie przeszedł audyt przeprowadzony przez GS1 w Polsce i we Francji oraz uzyskał certyfikat potwierdzający jego zgodność ze standardami i lokalnym prawodawstwem – zaznacza Bartłomiej Wójtowicz.

Comarch EDI

Platforma Comarch EDI to platforma B2B, która zapewnia przewagę konkurencyjną, dzięki szybkiej i bezpiecznej transmisji danych z każdym partnerem biznesowym na świecie. Gwarantujemy automatyzację przetwarzania danych w całym łańcuchu dostaw począwszy od procesu zamawiania, poprzez realizację dostaw, aż po fakturowanie i realizację płatności.

Platforma Comarch EDI posiada piętnastoletnie doświadczenie w zakresie elektronicznej wymiany danych i oferuje wsparcie dla ponad 70 komunikatów a aplikacje dostępne są w 17 językach. Z rozwiązania korzysta m.in. ponad 400 sieci handlowych w całej Europie, wśród nich Tesco, Carrefour, Jeronimo Martins, Leroy Merlin a także takie firmy jak BP, Unilever.

Więcej informacji:

http://www.comarch.pl/handel-i-uslugi/rozwiazania/comarch-edi/

www.comarchedi.pl

Comarch numerem jeden w Indeksie Patriotyzmu Polskiego Biznesu wśród spółek giełdowych

Comarch został zwycięzcą rankingu Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu w kategorii spółka giełdowa. Podczas uroczystej gali redakcja „Rzeczpospolitej” uhonorowała krakowskiego producenta rozwiązań teleinformatycznych za konsekwentnie realizowaną od lat strategię patriotyzmu. Składają się na nią: zapłacony podatek, wydatki na badania i rozwój oraz działalność charytatywna. Doceniano także wydatki na działalność prospołeczną czy wspieranie organizacji pozarządowych.


Nagrody zostały stworzone, aby uhonorować firmy przyczyniające się do rozwoju Polski, a jednocześnie sumiennie wywiązujące się z powinności i zobowiązań względem społeczeństwa oraz państwa.

Jarosław Gowin, wicepremier i minister nauki oraz szkolnictwa wyższego, podczas gali na warszawskiej giełdzie mówił: – Doceniając szansę, jaką Polsce daje członkostwo w Unii Europejskiej, powinniśmy pamiętać o interesie narodowym, wzorując się na krajach Zachodu.

Jak mówi profesor Janusz Filipiak, prezes i założyciel Comarch SA:  – Dokładamy starań, aby zapewnić stabilny, długoterminowy wzrost skali działania firmy oraz zdolność do generowania innowacji, przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznej dywersyfikacji oraz satysfakcjonującej rentowności jej działalności.

Jak podkreśla profesor Filipiak, 50 proc. przychodów Comarch pochodzi z eksportu polskiej myśli technicznej do ponad 40 krajów na świecie, głównie z Europy Zachodniej i USA.

– Dzięki szerokiemu portfolio klientów, wciąż tworzymy nowe miejsca pracy dla wysoko wykwalifikowanych specjalistów w 14 miastach w Polsce. W ciągu 3 kwartałów 2015 roku utworzyliśmy 777 nowych miejsc pracy (w samym Krakowie 400). Pracownicy, których w Grupie Comarch jest obecnie 5 030 (800 pracuje w R&D), cenią sobie gwarancję stabilnego zatrudnienia przez polski kapitał –dodaje.


Jako firma z kapitałem rdzennie polskim, Grupa Comarch inwestuje w polskie innowacje. Nakłady na badania i rozwój przekroczyły 10 proc. przychodów ze sprzedaży w 2014 r. i osiągnęły wartość 111,4 mln zł. Comarch i polskie spółki zależne z grupy rokrocznie zasilają budżet państwa z tytułu podatków CIT, VAT, podatków i składek od wynagrodzeń pracowników oraz podatków od nieruchomości.

Ważnym aspektem funkcjonowania firmy jest działalność charytatywna i społeczna. Trwający od 14 lat mecenat Comarch nad Cracovią, klubem o ponad stuletniej historii, legendy polskiego piłkarstwa sprawił, że drużyna odnosi sukcesy sportowe, ma stabilne wyniki finansowe i zachowuje opinię w pełni rzetelnego, wypłacalnego pracodawcy, co w polskiej piłce nie jest zjawiskiem powszechnym.

Oprócz tego Comarch bierze udział w licznych akcjach charytatywnych, takich jak Szlachetna Paczka.  Wspiera również Fundację Jaśka Meli Poza Horyzonty i organizuje zbiórki dla nieuleczalnie chorych dzieci, niepełnosprawnych, domów dziecka, osób bezdomnych czy schronisk dla zwierząt. Sponsoruje również imprezy kulturalne, m.in. Mariacki Festiwal Organowy.

 

O Indeksie
W opinii Pawła Jabłońskiego zastępcy redaktora naczelnego redakcji „Rzeczpospolitej” w czasach globalizacji, coraz większego znaczenia nabierają wartości patriotyczne i etyczne. Redakcja „Rzeczpospolitej” i Fundacja Patriotyzmu Gospodarczego, uznając ważność tych aspektów, chce wskazać i nagrodzić firmy, których działalność w największym stopniu przyczynia się do rozwoju naszego kraju i bogacenia się społeczeństwa.

– Patriotyzm w ekonomii jest trudny do obiektywnego uchwycenia. Zakładamy, że chodzi o firmy, które szczególnie przyczyniają się do rozwoju naszego kraju, nieuchylającą się przy tym od swoich powinności względem państwa i społeczeństwa. W wyborze odpowiednich firm wzięliśmy pod uwagę wzrost zatrudnienia, płace, zapłacone podatki, wydatki na badania i rozwój oraz działalność prospołeczną i charytatywną. Metody szacowania tych osiągnięć i przydzielenia im odpowiednich wag, decydujących o pozycji, określi kapituła, do której zostali zaproszeni uznani ekonomiści oraz osoby o wysokim autorytecie. Na podstawie zebranych danych zostanie sporządzona lista firm, które najbardziej przyczyniają się do rozwoju naszego kraju i społeczeństwa– przyznaje redaktor Jabłoński.

Witaj!

 Cieszymy się, że odwiedziłeś nasza stronę, w razie pytań pisz :

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.